Tule käymään

Vältä asiointia palvelupisteellä

Älä tule käymään, jos sinulla on koronaoireita tai jos olet matkustanut ulkomailla viimeisen 2 viikon aikana. Jos tulet käymään, muista hyvä käsihygienia, pidä etäisyyttä muihin ja käytä tarvittaessa omaa kasvomaskia.

Tarkista aukiolo ja palvelutapa

Palvelupisteen hausta löydät lähimmän palvelupisteen ja voit tarkistaa, milloin se on avoinna. Jos käyntiaika pitää varata etukäteen, soita puhelinpalveluun.

Voit myös varata puhelinajan verkossa.

Kelan palvelupisteessä saat henkilökohtaista neuvontaa

 

Voit asioida missä tahansa Kelan palvelupisteessä lähellä sinua. Saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta Kelan etuuksissa, ja tarvittaessa sinulle voidaan varata aika puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen. Voit myös hoitaa Kela-asiat itsenäisesti asiakastietokoneella. 

Palvelupisteissä ei ole puhelinpalvelua. Puhelimitse asiakkaita palvelevat elämäntilannekohtaiset palvelunumerot.

Asiointipisteessä saat yleistä opastusta

Asiointipiste on Kelan ja muiden julkisten organisaatioiden yhdessä ylläpitämä palvelupiste. Sieltä saat Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä, voit jättää hakemuksen ja saada yleistä opastusta etuuksista sekä Kelan verkkopalvelujen käytöstä.

Ota mukaan henkilötodistus ja tunnistautumisväline

Kun asioit Kelan palvelupisteessä, tarvitset henkilötodistuksen, kuten ajokortin tai passin. Jos hoidat toisen henkilön asiaa, tarvitset henkilötodistuksesi lisäksi yksilöidyn valtakirjan tältä henkilöltä.

Jos sinulla on mukana tunnistautumisväline, eli verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, voit hoitaa Kela-asiat palvelupisteen tai asiointipisteen asiakastietokoneella.

Voit asioida palvelupisteessä ja asiointipisteessä opas- ja viranomaiskoiran kanssa.

Löydät kaikkien Kelan palvelupisteiden ja eri toimijoiden yhteisten asiointipisteiden yhteystiedot ja aukioloajat palvelupisteen haulla.

Lue lisää