Etäpalvelu | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Etäpalvelu

Etäpalvelu on Kelan asiakaspalvelua etäyhteydellä. Etäpalvelussa voit puhua Kelan palveluasiantuntijan kanssa tietokoneen kuva- ja ääniyhteydellä.

Etäpalvelussa saat henkilökohtaista neuvontaa ja voit hoitaa samoja asioita kuin Kelan palvelupisteessä. Etäpalvelu vastaa siis Kelan palvelupisteen palvelua.

Missä etäpalvelua on tarjolla?

Etäpalvelua on tarjolla useissa viranomaisten yhteisissä asiointipisteissä, Ohjaamoissa, lähitoreilla, hyvinvointikeskuksissa ja palvelukeskuksissa ympäri maata. Pisteissä on asiakastietokone, jolla etäpalvelua voi käyttää.

Lapissa etäpalvelua saa Virtu-pisteissä. Virtu-palvelut on tarkoitettu ensisijaisesti lappilaisille.

Tarkista palvelupisteen hausta, missä on lähin paikka, jossa saat Kelan etäpalvelua.

Mihin etäpalvelua voi käyttää?

Voit käyttää etäpalvelua, kun tarvitset henkilökohtaista neuvontaa Kela-asioissa. Etäpalvelu vastaa palvelua Kelan palvelupisteessä.

Voit käyttää etäpalvelua, kun tarvitset

  • henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta Kelan etuuksista
  • apua hakemuksen tekemisessä
  • apua verkossa asiointiin.

Miten etäpalvelu toimii?

Etäpalvelu toimii tietokoneen kuva- ja ääniyhteydellä. Asiointipisteen tai lähipalvelupisteen henkilöstö auttaa sinua yhteyden avaamisessa.

Etäpalvelua viittomakielellä ja pohjoissaameksi

Kela tarjoaa etäpalvelua kotoa käsin viittomakielellä, pohjoissaameksi ja koltansaameksi.

Lue lisää